Projít všechny stránky webu, konkurenci i kampaně nemusí být jednoduché. Především pokud vlastníte větší podnik. Provádět analýzu je ovšem nutné pravidelně a pro všechny. Když nebudete aktualizovat a vylepšovat stávající, nemůžete se s podnikáním nikam posunout.
SEO analýza od SEOlight zajistí to nejdůležitější, a to je návrh nejlepších klíčových slov. Právě ty jsou základním kamenem pro veškerou online propagaci. Kromě toho se ale musíte dívat i na jiné věci. Důležitá je také konkurence, relevantnost obsahu a efektivita PPC kampaní.
Obsah je vždy na prvním místě
Texty samozřejmě musí být relevantní a čtivé. Musí ale také dobře vypadat. Na začátku vždy stojí titulek, tak s ním začněte. Máme dva druhy, a to titulky (
Nadpis nejvyšší úrovně by měl být stále H1. Bude tak nejvíc vidět, a proto by měl obsahovat to nejdůležitější. A teď k samotnému textu. Mrkněte, zda je na každé stránce alespoň nějaký text. Nikdo nechce přijít do kategorie, ve které není jediné písmenko a jediný článek. To není nikomu příjemné.
Technické parametry
Takových se najde hodně a je doopravdy nejlepší se svěřit do rukou specialistů, protože pro laika mohou být dost složité. V této oblasti je nejdůležitější, zda je váš web zaindexovaný ve vyhledávači. Snadno to zjistíte tím, že do něj zadáte „site:nazevwebu.cz“ a dáte Enter.
Zkontrolujte ale také duplicitní obsah pomocí nástroje Siteliner. Ten vám ukáže také nefunkční odkazy. Auditem by měly projít také anchor texty, a to především jejich délka. Příliš dlouhé je nepište. Nezapomínejte ale ani na důležitost odkazů. Zpětné odkazy přivádí mnoho návštěvníků.
Další velkou technickou je rychlost načítání stránek. Stačí využít Pingdom, nebo PageSpeed Insight a snadno se dozvíte, jak na tom jste. Mají-li obrázky přílišnou datovou velikost, budou se načítat pomalu. Pokud to tak je, musíte na tom co nejrychleji zapracovat.